今天到達的地方是derry~

別稱是londonderry~聽說只要是挺英的北愛人才會叫這個地方

"londonderry" ~但如果是偏向愛爾蘭覺得自己是愛爾蘭人的北愛人~

才會叫這個地方derry~

對我而言~我是沒有偏向哪一方~

但我在旅行北愛的過程中感覺~

好像要稱這個地方derry比較好~

其中的歷史原因 血色星期日~請自行谷哥

after omagh~derry is my next stop,

another name is "londonderry"

it is like only ppl from "UK" will call it londonderry~lol

but i prefer call it derry anyway~

for the history you can google it~


sean是我在derry的沙發主~當我送了請求後~

好像沒多久他就回我沒問題~

但後來又告訴我她搞錯了耶~問我可以不可以改時間?

我說無法耶~他就說好吧~

那他晚上六點多才會回到家我才可以過去~

本來覺得也還好沒關係~因為要搭便車~

說不定六點多才到~結果沒想到我在omagh的沙發主可以直接載我一程~

所以我很早就到了~但也沒關係~

幸好旅客中心可以讓我寄放包包~所以我後來也算是無重量的到處走逛了一圈~

晚上就等sean來接我~

sean住在大學附近~

離他工作的BBC廣播電台也不遠~

(他說通常都播報一些有關derry的地方新聞這樣)

原本有一個玩音樂的女室友~但後來他搬出去了~

sean is my host in derry, he told me no problem after got my request,

but he went back home in donegal, so i have wait after 6pm something,

and i was fine with it, consider i gonna hitch hike, might take long time on the road anyway,

but, i got the lift from my formal host, :P

so i arrive early.......but still fine~

cuz i ask touist center and they dont mind to let me leave my bag there,

so i can simply walk around!

he live near uni, also near where he work at bbc radio~

lucky guy! lol

he used to live with a girl, but she move out,

i saw her another night, she came to collect her mail,

she is nice as well,

the funny thing is, when sean talk to me,

he will try not to use some slung, but when he talk to his ex roommate,

he change his "channel"..lol,

somehow i feel those people who can do like that is awesome! :)

(我有見到他~他回來拿他的信~還蠻好的一個女生~

比較妙的是~sean跟我講話的時候~可能考量到我不是當地人~

所以講話都比較清楚~不會帶其他的用語~

但當他朋友來的時候~我聽到他問他要不要喝茶~

用的就是很當地的口語~因為我知道~

所以我就覺得很妙~哈哈哈哈)

我到的那陣子剛好是他的休假期間~

所以除了回去donegal拜訪他家人外~

他都算很優閒~

我到的當天晚上我們就看看電視聊聊天~

本來預計行程是隔天離開的~

但sean就說 如果我要可以多住一天~他沒差~

因為他也沒事~他也建議我可以去 giant walkway~

我是很想去啊~可是隔天天氣不好~

所以我就直接在他家懶惰了一天~而他則是去練開車~

還很勤快的打掃~而我在她打掃的時候~安穩的睡著了  哈哈哈哈

他應該心裡默默想~怎麻招待到這麻一個有事的旅人~

他說我是他第一個招待的客人~其實我還蠻喜歡當第一個的~哈哈哈哈

sean is really nice and flexible, very easgoing, easy to stay with,

when i saty with him, he was on his holiday, so he is relax,

he went back donegal sometimes to visit his family,

we was talking and watching some football together,

i was planning leave next day, and he suggest me to go to giant casulway~

and i did think about it, but the weather wasnt that good, 

and he dont mind i stay longer, so i just being lazy next day,

comapare to him, i m really lazy, cuz he have driving class in the morning,

after he came back, he start cleaning,

i dont know if there are anything i can help, so i sitting there and watch him clean...then i full a sleep....

lol

he might think, what's wrong with this girl????  ha ha

he told me i m kind of his first guest, i m so happy about it,

i like to be first...lol..

expecially, it is might happend sometimes the guset you host is not that good,

so you will start make a rule and limited a lot of things,

that what i dont like~

i m just a traveller~

and sean told me that he also want to traveling more,

so, will say, hope meet you on the road! :)

 

 

 

 

 

 

undefined


arrow
arrow

    Peyton 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()