newcastel-omagh

 

一早~由aiden的老婆載了我出來搭車~

他把我載到一個加油站~他說那條是主道路

我就在那邊等啊等~等了沒很久~

就有人停車了~

going to omagh today,

in the moring, aiden still sleep.

so his wife give me a lift to a service staiton,

i waiting there for a while, someone stop......

.

 

他是剛下班的stephen!

為什麻我會記得這麻清楚他的名字呢~

因為他給了我他的名片~

我個人覺得很好笑的是因為~

我的確有收過名片~但可能因為人家做生意啊之類的~

想說我搭便車的時候~可以幫他們宣傳~

但他的工作是~超厲害的頭等艙的座椅設計師~

詳細的話我不太記得了~我只記得~他坐頭等艙沒有優惠~~~ㄟㄟㄟ~

啊給我名片我也沒有優惠啊啊啊啊~~

哈哈哈哈~

他是一個工程師~原本在公司內也是從低階做起~

到現在~他必須要設計很精密的頭等艙座椅~

看客人做的時候的角度要怎樣舒服啊~還有重量啊要計算好~

因為飛機有重量限制~

也因此~大家都知道中東很多土豪~它們就曾收過他們的訂單~

要用黃金打造~但因為重量啊等因素~並無法成真~

最妙的是~講到我在newcastel的住宿~我就說~

我是找沙發住~

講到我的host~形容了一下~講了名字~~

結果他居然認識~~~說是他兄弟的朋友~

還說她好像是演過權力遊戲什麻的~知道得太晚~

無法求證~不過真的好巧~

更好的是~他原本只是住附近~下班要回家~

我跳上車時他有告訴我~他沒法載我很遠唷~

我說~沒關係啦~有前進就好~我不介意的~

但後來在車上聊一下後~

他居然~~~把我載到OMAGH~我的目的地~

我說~你認真的嗎~這有一個半小時的車程耶~

重點是~你得自己開回去唷~搭便車不是你想載就可以隨便載的到的耶!!!

他就說~沒關係啦~這還挺有趣的~然後後來我下車時~

他還打電話給他女朋友~可能是要報備一下他怎麻莫名地跑到"千里之外"了! 

哈哈哈哈

he is Stephen!!! why i still remember his name?

cuz i have his name card.

he have super awesome job!!

he is a engineer, make first class seat.

cuz you need to counting everything, need to be comfortable...etc.

i ask him if he can have discount when he booking the fisrt class?

he say no.....

i just look the name card think....

ok..... you making it and you cant have dicount..

and i just have your name card.......

what i can do with it? LOL

 

and when he stop the car, he did told me,

he is not going so far..

i say, no worries, i dont mind,

while we talking in the car, he told me,

ok, i decide bring you to omagh~~~

i just ~~WHAT?

i ask him if he sure about it?

cuz one way to go we can talk, he wont be bored..(maybe :P)

but when he come back, will just be himself..

it only 1% chance you can pick up another hitchhiker...

he said, it's ok~he can have small trip....:)

lucky me i will say~

another special thing is when he ask me where i stay,

i told him "couchsurfing"

and then he ask me who is it,

he might know....

and its true~he know my host after i describe him...

what a small world!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

undefined


arrow
arrow

    Peyton 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()