到了ballyshannon的時候已經有點晚了~七八點了吧~

我告訴denise說~我到車站了~然後沒多久~他就來車站接我了~

並帶著erin~她的女兒~

erin看起來很安靜~我說~他好安靜好乖唷~

他告訴我說~別被騙了~她很好動的~只是因為有點感冒~~~~

when i arrive ballyshannon~it's around 7 8 oclock, a bit late.

i call denise then she come to pick me up.

she bring erin with her, her daughter.

i look at her says, she is so quite and nice.........

denise said....no no no, you are wrong, she just sick!!!


其實我本來的沙發是問明天的~但因為當我到sligo~連絡上sligo附近鎮的沙發主~

他告訴我~他車子突然壞了無法接我~那也沒關係~

但他居然跟我說~到了鎮上後還要坐計程車~

我想說~我坐巴士到他的鎮~然後到了鎮上還要自己坐計程車~

那我不如在sligo住下算了~錢都不會花到那麻多~

但又轉念一想~因為本來denise是跟我說今天是可以過去~因為我在旅行時有時會搞錯時間~

所以我就硬著頭皮聯絡denise說因為我的一些意外~是否還是可以過去~

幸好她說可以~

我就趕快去車站買票等車了! 

也因此在denise家住了兩天~

隔天我就搭便車去donegal~因為bally離D還有一段距離~

但donegal很大~所以其實我只到了donegal的鎮上晃一下就回來了~

下午回來還在想要做什麻的時候~跟denise連絡上~他說他要帶erin出去~

問我要不要一起~我就說好啊~所以就到bally附近有另一個城鎮~其實我不知道哪裡~

沿著海岸線走了一段~風景很漂亮~但突然下起了雨~也看到了彩虹~

後來回家後~因為erin好一點~他一直跟我講話~D就說~看吧~其實他一點都不安靜~

然後他還把他收到的貼紙~貼了自己還有貼了我滿身~

denise家住了他跟erin外~還有她男朋友gerry~

真的很感謝當時D能收留我~我跟她男朋友沒有聊到太多~但跟D就有簡單聊一下~

他當時又回去念書~那陣子其實要考試了~等等之類的~

那時候其實聊了很多~比較有關生活背景的東西~不過 我都忘得差不多了~顆顆~

對於Denise 我最喜歡的大概是他的想法吧~~

當有了小孩後的一種開放心態~ 因為對我而言~真的很怕有了小孩後~就都會不一樣了~

會受限很多!  再加上他算單親媽媽~這真的需要很大的勇氣!!! 

住了兩個晚上~再隔一天~先把小Erin帶去上課後~

他回來接我~帶我到我能搭便車的地方!  而這天~我終於結束了我的愛爾蘭小旅程~

要回都柏林了!

 

actually i was change a lot a the begining, cuz i ask the wrong date,

and denise tell me, those days all god, and i tell her that i made mistake,

so i will come in next day only.....

but when the day i arrive sligo,

i contact my host who live around sligo, he told me he cant pick me up when i arrive.

so, he live outside of sligo, another town, and accrodding the infomation i had,

he live outside that town dont know how far...

he told me when i arrive the town, need to take taxi, 

around 15 euro....from that town to his place.......

i just thinking and decide to give up, for the weather and already dark...

take bus to the town and then another taxi.....no way..

so i walk back to sligo town and thinking to find the hostel......

and while i checking and i just think, i already visit sligo "town"..

for no transpot i cant go far, so why not just move on?

then i contact denise ask if it's ok i coming now?

and she is totally fine with it....so greatful!!!

then i stay with denise for two nights.

 

denise live with erin and gerry, her boyfriend.

her boyfriend is working, and she is study..

we talking something about the life and travel while i stay.

but dont remember much now...:P

 

it was nice next day i have chance to hang around with her and erin.

and after we went home, erin start put the sticker on me....

and talk a lot...i will say that's nice, means she is not sick at all...lol

 

when i talk to denise, i feel impresive...

for having a kid and keep open-mind.

at least for me, i will prefer keep my traveling before i have my kid...lol

 

ah~time to back dublin!

 

後記: 他戴的帽子好可愛唷

PS:she have cute hat :)

 

 

 

 

undefined


arrow
arrow

    Peyton 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()