於是~後來~我就搭了巴士~到了cork~

我同時也聯絡我的沙發主~告訴他說~因為淹水的關係~且天也快黑~

我會搭巴士去cork~他就告訴我說~好~快到了告訴他~他會到巴士站接我!!

then, i got th bus to cork.

i contact my host and let him know, cuz flooding, and it's almost dark,

so i gonna take bus, and he toldme, ok, let him know, he will pick me up!

 

我在cork的沙發主是個爺爺~他是一個人居住~他有一個好漂亮的房子喔!!

爺爺他有重聽~所以我必須控制我講話的速度~尤其我英文又差~然後講得太開心~就會講很快~亂講一通~

爺爺他都聽不太懂! 哈哈哈哈

一開始~因為爺爺也快去旅行了~所以他把他的檔案改成可以見面~還是是也許可以招待客人我忘記了~

但因為他改掉了~所以我只能傳訊息給他~無法傳送請求~因為當下我都沒有找到任何的沙發~所以我看了一下爺爺的檔案決定問問看~

得到的回覆是~我必須傳送他正式的請求才可以~所以他拒絕我了~

通常我只要有得到別人的回應~不論是接受還是拒絕~我都會回信說謝謝~

所以我回爺爺說~好的~我懂我必須傳送請求~但是~我找不到可以傳送的地方~所以才用訊息詢問~

然後爺爺確認一下後好像也發現~別人是無法發請求給他~加上他那幾天是有空的~所以他把他的檔案打開讓我可以傳送請求~

所以他就告訴我~好~你可以來住~

於是~我就這樣到了tony爺爺家~tony爺爺現在已經退休了~所以她時間比較多~

他自己也開始到處走走看看~接待我那時候~他就說他下禮拜要去東南亞玩樂~

他有朋友在菲律賓跟泰國~他要順便去找他們這樣~

爺爺他問我說~cork我有想要看什麻? 我說~其實我也不知道~大概就是鐵達尼號吧~

所以隔天爺爺就帶了我去鐵達尼號那邊讓我到處走走參觀~後來還帶我回市中心看一下~

但因為下雨~所以我根本無法下車到處走走拍照~都只能看過~非常的可惜啊啊啊~

他告訴我~因為地勢的關係以前哪個區域是有河水什麻的~所以可以看到有些建築比較特別~

因為以前河水高漲時~是給船停靠的~~之類的~詳細大家在自己去查~ 哈哈哈哈~

住爺爺家的時候~爺爺都煮飯給我吃~問他需不需要幫忙煮什麻~結果最後只讓我煮了白米飯~哈哈哈哈

可能爺爺想說要去東南亞吃好料的~不想提前拉肚子~哈哈哈哈~

爺爺其實還蠻健談的~也很有趣~住的地方也很溫暖~因為那時候是冬天~而且非常安全!!! :)

my host in cork is a granpa~Tony~he live by himself now, he decorated his house so well,

when that night i arrive, i m pretty sure i wont forget that house~cuz is so pretty :)

Tony cant hear so well, so i have try to control my speed, also my english wasnt that good, and when i talk,

i just talk whatever and fast, so it is really hard for Tony...

i think most of time he might just look at me and think...."she is funny, cuz i dont even listen"..lol

and Tony also going to have his own trip while i arrive, so he change his profile before, 

and i didnt realize that, i just ask cuz i didnt got any reply. and he told me, 

i have to send him request not msg....so, he gonna say no to me.

i feel, ok,that's fine. so i just reply him that i totally understand and i m sorry about it, 

cuz i cant find the way to sent my request....and he might figure out that after, then he accepted me.

Tony is retired, so he have more time to travel and do his own thing~he told me he gonna go to tavel and visit his friends.

which is really nice! 

Tony told me he have a bit time can show me around, if i m intresting in anything~

i said, not really, but titanic? so, next day he bring me to cobh and let me visit ther.

really shame the weather wasnt that good, so, bascially i didnt really visit cork after all..

Tony is really nice and gentle, also funny,

 he cooked for me while i stay, i try to cook for him, but he only let me cook rice!!!

if i told my friend, they will say: Tony is smart, he know my dishes is aweful, he can tell by my face!!! lol

anyway, really appericate that Tony change his mind! i have good time there! :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

undefined


arrow
arrow

    Peyton 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()