聖誕節當晚~我們抵達了ardee~

很好笑的是~可能因為我是亞洲人~所以有時候發請求時~對方可能會問說你會不會煮飯~

會希望你煮飯之類的~然後我還誇了海口說~會啊!!!

然後~他就接收了我的請求~但是~聖誕節大餐的火雞耶~我的媽咪呀

火雞~通常肉會比較硬耶~啊我~火雞~~我就跟Raquel說~其實~我不會煮火雞耶!!!

christmas~we arrive ardee~where our Cs host live~

when i sent the request, cuz i m asian, so, some of people might expect that you can cook~~

and i will say YES! i mean, i can, but i cant promise anything anyway~~

so, i got the accepted!!! and he told me he will prepare turkey~if i need anythingelse~

and i just~WHAT? A TURKEY????~A WHAT??? 

Raquel~~~~i dont really know how to deal with turkey lalalalalal~~~~

.

但Raquel也很不會煮飯這樣~所以我也無法指望他~~~啊啊啊~這下~只能走一步算一步了啊~不然咧???

到了後~因為下雨的關係~我跟Raquel兩個就是兩隻雞啊~落湯雞~出現在他家~

而且中午也沒吃什麻東西~所以當我們的沙發主Paul看到我們的情況~很熱心地忙進忙出要弄熱湯給我們喝的時候~

我們也就欣然接受了~熱湯啊~熱茶啊~吐司啊(啊 就都現成的啊)

然後~我就偷偷跟Raquel說~ㄟ~看這樣~我們這種慘樣~我是不是可以不要煮飯了啊?

但是時間差不多的時候~Paul居然還是問我~我要開始煮飯了嗎? 需要幫我準備什麻? 火雞已經在外面退冰了~~~

我就只好默默地說~喔~不用了~我自己可以~~~

我只能說~當然不能讓你看到"Peyton 的祕方"這樣!!!

於是我就進廚房亂弄一通~然後 就放進去烤了~Paul還問我說~這樣就可以了? 那要烤多久?

阿娘威~我哪知道烤多久~不就烤熟嗎? 啊不然咧?

 

到了晚餐時間~當啷~~~

還好~肉居然夠軟!!! 但我也不知道為何~可能~這是比較好的火雞吧吧吧吧!!! 哈哈哈哈

Paul家就像個博物館~他以前是把房子弄得像BNB這樣~但後來不做了~就改CS~

所以我們覺得我們超幸運~住到一間很有fu的地方~因為裡面有一些老舊的家具~擺飾~

超特別的啊啊啊啊~

but, i mean, Raquel cant cook~so i cant counting on her~

and when we arrive~we are just so misreable~and paul was so nice try to put the heat on let us can dry~

and make so fast soup, tea for us~

i thought~he might cook for us cuz this~

but~NO~he ask me when i looks better if i gonna start makeing dinner..."._.

so, i just say~OK i gonna start now, and dont worry, i dont need help~

cuz this is "peyton secrect"~~~i dont even know what that about~~LOL

and i just went into kitchen and do something with that turkey and put in the oven~

Paul ask me, how long it gonna take???

i just think~~ha ha ha, how i can know how long, just bake till it ready then!!!

 

when dinner time~~~~woohoo~~

it is so successed, the meat is so soft!!! dont ask me why,I HAVE NO IDEA TOOOOOOO!!!

 

paul's place is like musume~cuz it was bnb, but he stop, and changeing just hosting ppl run as cs~

we feel so luck what a awesome place we found!!!

 

後記: 記的我們從我們的便車主得到的第一個聖誕禮物~~雨傘嗎?

後來是raquel告訴我這件事提起我的印象的~我其實忘了~

我問他說~雨傘現在在哪? 有拍照嗎? 他告訴我~早丟在不知道哪了!

我問為何~因為我完全忘了啊! !

他說~因為Paul家有老鼠~把我們的禮物咬了一個洞~所以我就丟了~

然後我才想起來~哈哈哈哈~ 所以~我們的聖誕禮物~就被我們丟棄了~還被我遺忘了~哈哈哈哈

不過他一提~我才想起~要離開的那天早上~我吃麥片早餐時~

倒出來的麥片有一顆一顆黑黑的~我以為是巧克力~

但是~是老鼠屎啊啊啊啊~幸好我有覺得好像有點奇怪~

不燃我就吃屎了啊啊啊啊啊

PS: remember the gift we got from the person give us lift? that umberalla~

actually, i totally forget, Raquel remind me when i type this,

i ask if we took picture with it, she say, NO. we throw away on the road!

i ask: why? she said, the mouse bite...

i just~~AHHHHHHH, yep, i recall it now!!!

and then i also remember, the day we leaving~we have breakfast~

i have some ceareal~when i pull it out, have some small black things...

i thought is chocolate~but looks not really like~

and i found out it is looks like mouse pooooooooooooo~~~

thanks god, i m not that hungry~i didnt eat that when i first saw~

otherwise.......i m eating shiiiiiiiit!!!!!

 

 

 

 

 

 

undefined


arrow
arrow

    Peyton 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()