到愛爾蘭一陣子了~

之前主要都在au pair

一直到四月底~終於受不了~決定回都柏林找工作~

剛好再過幾天就是要去英國參加朋友婚禮的日子~

所以想說找個沙發來住好了~

不燃都柏林的hostel會被我住完吧???

因為他規定每半年只能住兩個禮拜~他們說~他們是hostel又不是我們的家~

所以不能長住~所以~我非常的積極找沙發~

幾經詢問~marek回覆我了~

arrive ireland for a while,

i always stay as au pair,

but i cant stand that family at all,

so i decide go back dublin find the job,

and i think i have to find a couch sometimes,

cuz in dublin, there are rules for "most" or every hostel,

says we only can stay two weeeks pre half year,

cuz they are hostel not a homestay something,

so...finally, i found marek!

.

他是波蘭人~來愛爾蘭已經一段時間了~

他跟他的兄弟都在愛爾蘭~

那間房子算是他買的~很大一間~他跟他哥哥各住一間房間~

其他都租出去~然後收來的租金就可以付房貸跟其他開銷~

所以他偶爾也會接待沙發客~

因為他家空間很大很寬敞~

我印象中~他家好像有三層樓高~

分別住著韓國~巴西人~德國人等不同國家的人~

我待在那裏的時間其實沒有真的見到很多人~

早上我都會去bray逛逛並且去走山~

從dublin做dart可以到bray~大概一個小時左右的車程~

但沿路的風景很漂亮~

而且因為marek工作的地方靠近dun laoghior

所以後來我有一天就拜託他上班時帶上我~

我就從他工作的地方自己走到dun laoghiar逛逛~

然後約好她下班前自己走回他工作的地方跟他一起回家這樣~

但我記得有一次我走到迷路~不知道怎麻走回他工作的地方~

就只好拜託他繞路過來接我~

待在marek家的那陣子~他很好客~也很大方~

會給我一些建議跟幫助~也會注意我有沒有缺什麻東西~

很貼心~他的房間也很整齊乾淨~算是蠻一絲不苟的人~

而且其實他放假通常也有自己的事情要去處理或者是去超市買東西~

不過他還是有空出一天的時間~帶我到附近她覺得還蠻漂亮的景點野餐~

非常感謝她那段日子的收留~照顧跟幫忙

其實還蠻想租他的房子當答謝他~可是對我而言實在太貴了~

所以我就放棄了~

希望有一天能去波蘭找你玩樂囉!!!

 

he from poland, he came to ireland and stay here fro a while,

he came to ireland also his brother,

he bought the house , with his brother,

they rent the other rooms out,

so they can have the money to pay for the house,

and its big house, so he also host ppl sometimes,

as i remember, there are three floors in the house,

live korean, german, brazlian ppl,

when i stay with him, i always walking around myself,

from dublin if you take dart, just an hour will arrive bray~

when you took the dart, the view is awesome expecailly summer time,

also, where marek work is near dun laoghior,

so i did go to his work with him and walk to DL and visit,

he is really nice an genranl persone,

when weekend, he might still busy for his own staff,

but he did take his time and take me to show me around,

he give ma some suggestion when i try to looking the job and house,

it was really helpful,

and he also cook some polish food for me sometimes,

it is my pleasure to stay with him,

thank you so much and hope see you around in poland!

 

 

 

 

undefined


arrow
arrow

    Peyton 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()