這天來到英國要參加我朋友的婚禮~朋友雖然買了房子有空間可以讓我住幾天~

但因為是婚禮~會有點忙~加上親戚或家人需要~

所以我就發送了些訊息~找了個可以招待我的沙發主~

in this few days, i have wedding attend. 

and my friend was busy, so i find myself a couch!

.

我的沙發主Ken~是個日本人~

我記得我給他的評價是~他是個非常傳統的日本人~不過我是稱讚的意思~~

我在那邊待了幾天~基本上~對於我~也就是他的客人~尤其又是不認識的人~

其實他是沒有任何義務的~而且那時候~他要念書~需要專心~而我主要是要去參加朋友的婚禮跟小旅行~

所以其實沒有非常多的時間可以與ken交流~而且回家的時候又有點晚~非常的打擾他我覺得~

 

但是~ken真的超可愛的~首先~他有一雙好可愛的拖鞋唷!!! 他給客人的拖鞋也超可愛的啦~

然後~他會特地準備我的早餐~甚至有一天早上我出去~然後因為下雨~我就先跑回家~

但他知道我還沒吃~還特地煮了麵給我吃~~~而其他的餐~也是健康的日式料理~精緻又健康!

 

 

其實ken也跑了很多地方~旅行~跟他老婆~加上他在canterbury是因為他想要唸書~

那為什麻說他傳統~除了他有日本人很道地的禮節之外~

我問他說~他以前有在煮飯的嗎? 他說沒有~以前在日本就都是老婆煮~因為日本男生是不太碰家事的!!!

日本的大男人~他非常的道地! 哈哈哈哈

 

但他現在來念書~老婆無法一直在身邊~所以他就必須學著自己煮飯~

而且他還能煮給客人吃~超厲害的啊!!!

 

我覺得比較有趣的是~因為伯伯是男生啊~所以其實來英國或回日本就也不會有太多行李~

所以他說他都在日本買好咖哩塊帶過來~~因為行李夠咩~~我也覺得咖哩塊真的是比咖哩粉好多了!!! 哈哈哈哈

my host is a japnese "kenny", i will say he is really tradtional! in good way! :)

i m just a guset for him and he didnt knew me before, also he had busy for his study~

so he dont really have to take care of me. but he treat me so well, it is totally japnese manner i think..

(this is my first time host by jpnese, but..i mean, i watch tv~lol)

i was there for wedding and have my small visit, i went back very late every night,

so we only can have some small conversation....he also went to a lot of place to visit, with his wife.

but he came here for study,his wife cant stay here with him always.

so he have to cook and do everything by himself, when he host ppl, which is me...... he also cook for me!!!

the japnese food~super awesome!!!i ask if he cooked before? he say no, when he in jp, always his wife do everything! 

jpnese guy dont really do housework, that's the reason why i say he is traditional jpnese man! :)

we talk about the asia food and we all know that curry dice is better, but in uk is more expensive also hard to find.

so when he come back from jp, he always carry some curry and miso with him! :)

 

後記:ken真的超好超隨興~因為我後來決定從台灣買有台灣特色的小禮物給我朋友當婚禮的禮物~

然後 因為來不及~所以問ken是否可以寄到他家~結果他二話不說的答應了~

東西到了還及時告訴我~讓我不需要擔心! 超貼心的!!!! 但我都沒想太多~不然都要寄東西了~應該也要準備一份給ken!!! 歹勢啦!!

PS:ken is really nice and easygoin~when i decide to buy something special from TW for my freind's wedding,

and i send it to ken's place, cuz when i think about it, it's too late~and he say, no problem and give me the address,

he help me to recive my parcel also let me know when he got it~so sweet...

but bascailly, i only do one thing at time, otherwise, i should find something for ken as well.....

but i just didnt think too much~~sorry la!!! maybe next time when we meet! :)

 

 

 

 

undefined


arrow
arrow

    Peyton 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()