EZRA是我第二個沙發主~他是菲律賓人~

 

.

2016 10

覺得明明就是來加拿大反而都沒當地沙發主呢。

.


他住在約克大學附近~當我到了後~他應我的要求~
帶我到約克大學去逛逛~而且剛好他有兩台腳踏車~
我們就騎腳踏車去~但因為身高問題~
所以他把他的腳踏車讓給我~他騎他弟弟留給他的腳踏車~
但她弟弟的腳踏車比較高~對他而言太高~
而他的腳踏車對我而言還是也有點太高~
所以我們兩個騎著不適合的腳踏車~超心驚膽跳的啦!

ezra is the host i found on trustroot,
he post his cs link on the trustroot profile,
then i send him the request from cs,
cuz there are most ppl dont really reply on the trustroot...
and thanks god, he did reply me from cs,
he told me he have to ask his landlord,
and he told me is all good also he just give me his address and how to contact him,
so, i go to his place next day, 
he is oringal from phillipine, but he move to canada long time ago,
so he went to korea to being english teacher for a while,

his place is near york uni,
so i ask him tour me around the uni with bike...
is nice that he have bike can lend to me,
he say his brother have one but not gonna use, so i can use it,
but it is to big for me, so i use his, and he use his brother's,
two of us was using the bike not fit for us , went to uni and a farm...
i quit love the farm he bring me to,
i try the "flower" in that farm,
a bit sour and spicy but nice.

其實我看到他的簡介是從trustroot上~
然後到cs上連絡他的~幸好他有回覆~
他說其實他有陣子都沒再用了~
而且他是跟他房東住~他問過他房東後~
他房東完全不介意~
他們家除了房東外~還有房東的老婆的妹妹~跟他~三個人~
他家還有一個地下室~有張床~所以我可以很安穩的睡在那~
雖然有點雜亂這樣~哈哈哈哈~

他的房東是攝影師~有機會能跟攝影師聊天也蠻開心的~
問了一些技巧~哈哈哈哈~
his landlord also very kind, he wasnt mind that i have a to stay there for few days,
even told me the code for the door....he was suprise ezra didnt told me~lol
landlord is freelence photogrpher, but is funny that he told me, he didnt earn a lot of money from it~
it is really nice to talk to him.


住在ezra那邊時~他帶我到他要去參加的活動~
是一個交換種子的活動~
然後還拿了一小包種子~想說來種種看~
希望能長東西出來~ :)
ezra also bring me to the event he is attend to,
it is a seed exchange event,
i got the seed from there as well,
hope will growing~

而且之前有人帶我去dumpers diving~~
然後我就愛上了~哈哈哈哈~
因為覺得大家好浪費唷~
所以當ezra要帶我去找食物的時候~我就想說超開心的~
想說~不同國家撿垃圾會有那裡不同呢??
結果沒想到她跟我說他都白天去~
然後~他在路上的垃圾桶~就翻了起來~~~
嚇死我了~我心想~我就算再還有日光的時候去~
但是也是在暗巷耶~大街上我真的無法~哈哈哈哈~
然後我們在某超市打烊後~去撿~可是沒想到什麻都沒撿到~
哈哈哈哈~還好他都有存貨~把它凍在冷凍庫~
要吃再拿出來退冰煮~而且他的房東也知道她在幹嘛~
也都不介意~
我還蠻佩服的~因為我都會怕別人介意~不太敢告訴別人說~
而且他房東也知道我是CS~然後也不介意~
有天我回家時~門是鎖上的~但房東在客廳看電視~
他幫我開門後還告訴我說~密碼是多少~
(他想說我怎麻不知道密碼?~但我心想~也不用知道~反正我隔天就要走了耶~)

i was doing dumpster diving when i in ireland, 
that's the first time some one bring me to,
then i just start it, for saving money, also the food just so waste,
so when i know ezra is also doing dumpster diving, 
i asking him bring me to, i mean, i m not gonna leaving in toronto,
but i just want to see that in different country,
and he told me he do that in the morning..
i just like...how???
and he just bring me to street and open the bins....
and ppl was walking around.....><"
(now i also doing that in the morning, but i mean, no one around, that's the reason why..)

後來比較可惜的是~因為要參加活動的關係~
然後從ezra家到市區要一個小時左右的時間~
所以我後來還是決定搬家~因為住市區比較方便~
住在她家的時候~我也每天出去逛市區~
所以也沒有真的很有時間跟ezra聊~
不過有問題問她~他都會很熱心地幫我查~
因為其實她家有網路~講白了~我自己查就可以了~
而且通常如果我這樣問人~有些人不知道都會跟我說叫我自己上網查啊!!!
我只是想說~用問的如果他知道就比較快~
結果沒想到她不知道但他就立刻放下手邊的東西幫我查~
非常的貼心!!!

非常謝謝他的招待~還參加了她的小聚會~
其實當他邀請我的時候~我根本就是為了吃而答應的~哈哈哈哈

 

 

 

undefined


arrow
arrow

    Peyton 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()