接下來我從 belfast搭飛機 到了glasgow~

其實我本來想搭船的~但我以為冬天船不行駛~

超蠢~~~因為很懶得查資料~

所以後來就搭飛機要到

然後 我就瘋狂的傳了一些請求後~

kenny回覆我了~但我原本以為她家就是在一個很漂亮的地方~

但離glasgow不遠這樣~~沒想到........

following place is glasgow~

i took a flight, cuz i thought the ship is not working in winter time~

so stupid,

after i send some request.

i got the reply from kenny,

i think his plkace is "near" glasgow and very pretty~

but~~~


 

balloch是很漂亮沒錯~但一兩個小時的走路路程絕對無法讓我到glasgow~~

我簡單的詢問kenny說 我的班機是幾點到~

有什麻車是可以從機場到他家的~

他告訴我~他可以來接我~因為那個時間沒有車到他家~~

我傻眼了也很不好意思~

但他就說 沒關係~他家到機場只要四十分鐘~

我說~好吧~但你不要太早來 ~

我怕讓他等我~因為如果停進去停車場就得付錢了~

當我到機場告訴她我到的時候~

外面飄著小雨~我不禁開始擔心~

我印象中~他的大頭照是他跟一台重機的照片~

他"應該"不會是要騎重機來接我吧?

畢竟 是機場耶~擺明就有行李耶~

雖然我不是行李箱~但如果他真的騎重機來怎辦??

我一直擔心到他出現~看著他是開車來的我大大的鬆了一口氣~

但上了車後~我開始擔心另一個問題了~

因為是在旅遊~我根本沒想太多~所以那時我的請求只有一天~

我完全不知道我隔天要去哪~接下來要去哪~我什麻都沒找~

接下來該怎麻辦好? 結果~沒想到我一上車他就告訴~

你的計劃是什麻? 如果要多住幾天的話不要客氣唷~

於是~我就很不客氣地立馬說~

那我可以多住幾天嗎? 她說可以啊~幾天都沒關係唷~

我就說~好啊~因為其實我發現我什麻計畫都沒有耶~

當在車上她告訴我他家到機場只要40分鐘~機場在他家跟glasgow之間~

所以來機場接我是沒問題的~後來接到我後~他說~你要去看看glasgow嗎?

我說: 可以嗎? 她說可以啊~才20分鐘的車程~於是他就在我繞了市區一圈並對我介紹~

雖然只是在車的走馬看花~但整個讓我眼花撩亂耶~

後來回家後~我整整在他家待了三個禮拜有吧~

來來回回~我一開始覺得我這樣好像很過分~把人家家當成旅館這樣~

但後來覺得不對唷~其實我把它當我家了~每次回去都有回家的感覺~

因為很安心~而且他家很溫暖~而且可以煮飯~

而且因為kenny其實不吃菜~所以多數都是kenny煮他的"拿手菜"給我吃~

因為我的食物應該只有他的室友colly懂得欣賞~哈哈哈哈

住在那裡的那段期間~kenny 跟colly人都很好~

有時候都會帶我出去不同的地方看看走走~

還會帶我去吃飯~整個就是非常的慷慨~

我最後一次進出他家的那次~是在五月那時候當我走完西班牙的朝聖之路~

他一樣到了機場接我~接到我後~他告訴我~他隔天跟colly要去北愛參加活動~

我就傻了~他說~不要擔心~你有密碼~可以自己進出~

冰箱裡的東西都可以吃~其他你都知道了~就不用多介紹了吼~

我心想~也太放心讓我幫忙看家了吧!!!

而且有時候它們的朋友也會來家裡~有一次 周末我還特地回來跟它們喝酒~

因為他家~~酒應該是主食~冰箱打開都是酒~哈哈哈哈

kenny還有一對兒女~跟著媽媽住~也在baloch~

比較常見到的是她兒子~因為他跟他兒子還有姪子都在同公司上班~

所以上下班會一起~而且有時候他兒子都會打電話問他一些意見~

甚至有時候我有些問題時~kenny說他兒子應該知道~

或者他會叫他兒子幫我查~然後資料就會很詳細~超厲害的!

因為在他家實在待太久~太多事情講不完~

很讓我感動的是~那時候我到的時候~是burn's day~

就是要吃蘇格蘭特產的日子~haggis~然後之前就聽說~

這只有在蘇格蘭才吃的到~很好吃~所以很心心念念的~

於是我就跟kenny說~他就告訴我了burn's day~

大家會穿得很正式~男生會穿蘇格蘭裙~

然後據再一起~吃haggis要配上 neeps and tatties ~

然後念burn的詩~

雖然他沒有這種聚會可以帶我參加~

不過他上網查怎麻做~然後煮給我吃~

而且我很喜歡蘇格蘭紋~加上我有一條假蘇格蘭紋的圍巾在荷蘭旅遊的時候掉了~

我只是跟他提一下~沒想到她買了一條羊毛的正蘇格蘭紋圍巾當我的生日禮物~

真的非常的有心!!!  讓我超感動的~感動到我連papa pig的包裝紙都不想丟掉! 哈哈哈哈

希望~我還能再回蘇格蘭這個美麗的地方~

再回去拜訪你們! 然後我會自己找到你家~自己按密碼~當成我家一樣~

嚇死你們!!! 哈哈哈哈!

 

 

it is not walking destance as i thought from glasgow!!! :P
balloch is very pretty place, so pretty that when i went back taiwan, 
and went to my dentesit~he knew i was travling around, 
so he ask me if i went to scotland and when he knew i went to loch lomond,
he is just so excited and ask me the detail!! cuz that's the next place he is going!

after got the reply from kenny, i told him the time of my flight,
ask if he knew any transport i can take to his house,
cuz i didnt find any!
he just told me he will come to pick me up, no problem,
it's nice he offer me that, cuz when he pick me up, he told me,
it's ok, just 40 mins from airport to his house,
he also drive me around the glasgow city centre first~
to show me around before we go home,
while i worry about where i going next day,
(cuz i dont have any plan)
he already ask me and told me, i can stay as long as i want,
then i feel release! lol
but when i waiting him at airport, it was raining,
and i start thinking, when kenny said, he will pick me up should be a car right?
cuz his profile picture is he with his bike!!! thanks god, he also ffel too cold to ride the bike in winter~
i stay at his place around three weeks for first time,
i leave my bags at his place, come and go~
at the begining i feel this is not correct,
is like i take kenny's home as a hostel,
but, actually, kenny treat ne so well that i really feel that is my home~
everytime i go back, i feel i m coming home~
safe and warm!!
he cook for me most of time,
cuz he dont eat veges, so hard for me to cook without veges,
when i cook, only colly will finished it~lol
kenny and colly driveing me around when they are free while i stay there~
i was so relax~so, after i travel spain,
i went back visit him and stay there again~
he still come to pick me up, and when i in the car, he told me~
he and colly is going to have trip for few days~
i just like~AH?????
cuz he didnt tell me when i send him a request~
he said, dont worry, you know the password, you been there,
you know everything, help yourself for alcohol~~lol
(cuz there are a lot of alcohol in his refrige~XP)
i will say kenny and colly really have big heart,
cuz i talk with him like, i met some host might not willing to let the guest stay in house while they are not in the house,
and he just told me, it's ok~if there are anything missing,
he will ask that person, if they say no even they did~at least he give them the chance to be honest,
and he will know that person for real, that's enough~
and he prefer to choice trust ppl~
he really like to offer and helping ppl~
he have two kids live with his ex,
i saw his son more often,
sometimes when i asking something,
kenny think his son might know better or know how to check,
he just ask his son, and BANG~i got very detail info~so cool!!!
there are so many things i can talk, cuz i stay at his place tooooo long~lol
and i feel very touch is burn's day.
he cook haggis for me cuz i say i want to try,
he also make the neeps and tatties with it,
serve like in the restraunat~
also, i told him i like tartens,
i lost one of my favoraite scarf while i travel,
and he got me one for my birthday gift~
that's the real wool and realy scotland tarten~~
i feel very touch that i dont even want to destroy the package~~
one day~~i will go back again~
and i will get the key, go inside the house by myself,
like that is my house~~terrify you~lol

 

 

 

 

 

 

 

undefined

 


arrow
arrow

    Peyton 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()